19-21 november 2020

Frågor och svar - Plattformen

Vilken är startsidan för mässan?
Gymnasiemassan.nu är startsidan för mässan. Alla elever i Stockholm kommer att gå in på plattformen via gymnasiemassan.nu

Hur fungerar elevernas matchning mot utställarna?
När eleven registrerar sig på Gymnasiemassan.nu får hen svara på ett antal frågor, utifrån svaren matchas elev mot utställare och webbinarier. Eleven kan se på en skala mellan 0-100% hur väl de matchar med respektive utställare och webbinar.

Hur många samtidiga användare klarar plattformen? 
Plattformen har ingen direkt begränsning på samtidiga användare, det som kommer att sätta gräsen är skolornas internetuppkoppling och nätverk därför kommer vi tillsammans med Gymnasieantagnigen Storsthlm ta fram riktlinjer för SYV hur de ska planera lektionerna med eleverna.

Har ni något utbildningsmaterial?
Vi kommer att genomföra webbinarier med utställarna innan mässan börjar och det kommer läggas upp inspelat material på gymnasiemassan.nu. Schema med tiderna för webbinarier kommer inom kort. Det finns också en informationsfilm på gymnasiemassan.nu som enkelt förklarar hur plattformen fungerar. 

Vem är leverantör av siten?
Vi är partners med gymnasium.se som utvecklat plattformen. Vid support av plattformen kontakta event@educations.com.

Är den digitala mässan mobilanpassad?
Mässplattformen är en responsiv hemsida och den fungerar alltså på olika typer av enheter: dator, surfplatta & mobil. För bästa användarupplevelsen rekommenderar vi dock att använda Google Chrome på datorn.

Vad är ett personuppgiftsbiträdesavtal? Varför ska vi skriva på?
Ett personuppgiftsbiträdesavtal reglerar hur ni som utställare får använda de personuppgifter ni får tillgång till efter mässan. Om ni som utställare inte godkänner avtalet kommer ni bara få avpersonifierad data efter mässan är avslutad och kan då inte ta direktkontakt med alla elever som besökte och visade intresse för er monter under mässdagarna

Viktiga datum

OBS! Förlängd sista materialdag till 13 november

Stora paketet

  • 1 november, dags att börja lämna in material via separat länk
  • 11 november, sista dag att ändra informationen i montern

Lilla- och Mellanpaketet

  • 2 november, utställarportalen öppnar
  • 6 november, sista dag att uppgradera köpt paket. Priset ökar med 30% den 1 november
  • 11 november, sista dag att ändra informationen i montern